Glad Påsk

Min Påsk är inte som den brukar.
Det är något som saknas, eller rättare sagt någon.
Jag kan faktiskt inte riktigt släppa att den här personen inte är här.
Det känns.. fel, och rätt på något sätt.
Ett sätt att försöka leva trots att det är en stol som står tom.
Jag tror inte man kan läsa bloggar på ett moln där uppe.
Så jag tror inte du kan läsa det här.
Men jag tror att det är mjukt och skönt och att det inte gör så ont längre.
Jag tror man kan titta ner på de som saknar en.
Och jag saknar dig trots att du fortfarande finns kvar här.
Du kommer aldrig försvinna för du är här, trots att jag inte kan se dig.
Eftersom det är första gången någonsin jag firar påsk utan dig är det konstigt.
Men det är inte bara ett slut, det är också början på något nytt.
Och så fungerar livet, och det är det påsken handlar om.
Ingen människa kommer någonsin återuppstå.
Men det kommer alltid finnas en osynlig hand att hålla i när det blir för svårt.
Jag kommer aldrig att vara ensam eftersom du alltid finns nära.
Jag kramar om det halsband som nu är virat runt min arm och tänker på dig.
Och varesig du kan läsa detta eller inte, Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: adam adam adam

sv: det finns en länk högst upp i inlägget, sen kategorin accessories :) ska nog beställa lite, men det blir i maj, men isåfall kanske vi kan samfrakta?

2010-04-03 @ 19:05:47
URL: http://trojanmeasures.blogg.se/
Postat av: Isabelle

<3

2010-04-05 @ 19:01:26
URL: http://maybesomethinglikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0