Bang! och allt är väck

När man är uppe hela natten är det väldigt lätt att fastna framför tvn. Det gör jag. Jag har sett en massa kass film och bra filmer, även om den tidigare nämnda kategorin är dominerande.
Det hindrar dock inte tv-bolagen att sända en massa reklam. (Hur många människor tror dom är uppe klockan fyra på morgonen?) Det är också reklam jag ska tala ut om nu.
Viss reklam blir man faktiskt glad av. Minns att jag och Issa diskuterade att man faktiskt blev glad av Libresse-reklamen, måste erkänna att jag gillar den lite halvtöntiga Fantareklamen också. Man blir på något underligt sätt glad av dom och lyckad reklam = nya kunder.
Sen finns det gott om dålig reklam, väldigt gott om det.
Jag har några hatobjekt. Mer-reklamen får mig att må illa, vill helst inte ens se en merflaska. Jag måste klanka ner på GB:s glassreklam också. Den är konstlat gullig och vill jag ha "gräddglass" köper jag nog glass med mer grädde än 9% (ja, för det är innehållet grädde i denna glass).
Men det som stör mig allra mest är städreklamen. Ajax-reklam där ett rent golv får världen att bli en underbar värld, WC-Duck där en anka försöker få mig att köpa rengöringsmedel till min toalett (vad f-n har en anka med det att göra?) och den filmsnutten jag älskar att hata allra mest: Cillit Bang.
Jag menar för det första dyker en medelålders snubbe upp och talar om för en något yngre hemmafru vad hon ska använda för att göra rent sitt badrum/kök/whatever. Jag menar, för hundra år sedan höll inte en man i en sopborste utan att bli utskrattad. Varför är det då en gubbe som talar om för kvinnan vilket rengöringsmedel som är bäst?
Men det spelar ingen roll. Tjejen blir överlycklig över vilken överaskning det var "att man kunde göra rent så mkt med den". Sen blir hon en vinnare för hennes badrum är skinande rent.
Men det räcker inte.
Reklamen avslutas med frågan: "Är ditt golv inte rent?"
Om någon skulle fråga mig huruvida mitt golv var rent eller inte skulle jag ge dom ett slag i ansiktet. Och jag tror inte på våld!
Vad gör man för att slippa  dessa irriterande, slämmiga, dumma reklamer?
Det är enkelt: Leta reda på din fjärrkontroll och rikta den mot tv:n. Ser du den där stora röda knappen? Tryck på den och Bang! Cillit Bang-gubben är väck.




Jag tycker verkligen inte om saker som smakar vanilj


Kommentarer
Postat av: adam adam adam

vad ska man med tv till över huvudtaget? slå inte ens på skitn.



angående wc-duck så är förpackningen formad som en anka!

2010-07-05 @ 00:58:39
URL: http://trojanmeasures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0