Monstergetingar och myror

Hej hopp!
Imorgon bär det av till Skåne och släkten. Det blir en liten Skåneturné
och sedan hem på lördag. :) Det ska bli mysigt.

Något som inte var lika mysigt hände i natt. Jag var nämnligen på en 
Saras land och firade världens finaste Kajsas födelsedag tillsammans
med Olimpia, hennes pojkvän Jeff, Kajsa, Adam och Sara. :) Det var
jättekul, tills vi skulle gå och lägga oss. I rummet (på övervåningen) 
som jag skulle sova i surrade nämnligen två anabola-stora bålgetingar
och jag är skiträdd, verkligen skiträdd för getingar. Och dom här
jävlarna var uppe klockan två på natten. Jag sov inte i det rummet,
jag vågade inte ens gå in sen. Adrenalinet började inte avta förrän
Adam dödat båda med deospray. (Såhär i efterhand är det rätt kul att
 man kan döda getingar med deo xD) Det slutade med att jag Olimpia
och Jeff sov på bottenvåningen. Båda två vaknade under natten av att
 de kröp myror på dom och på morgonen krälade två äckligt stora
kryp omkring. Vi bestämde oss för att ta kål på dom med en ljusstake.
 Limpan lyfte på en kudde för att komma åt och Woosch! så hade ett
myrfyrverkeri fyrats av. Eftersom hon är lika förtjust i myror som jag
är i getingar var det inte världens roligaste händelse. Därför har jag
lekt hästmyrsmassaker hela morgonen och smälde alla med en tidning.



Det är ju sånt som kan hända i en gammal sommarstuga, men kul är
det inte. Jag erkänner att jag är glad att vara tillbaka i min säng, det
känns bekväm tatt veta att det varken finns getingar eller hästmyror
här. Nu ska jag packa ihop mina saker och gå och lägga mig,
adrenalinexplosioner gör en trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0