Vem Är Det Som Har Den?

Kent har den..
Men nu ska vi inte prata om Kent. Nu ska vi prata allvar.
Positivt allvar och negativt allvar.
Tack vem som helst för att Alliansen vann valet. Det är synd
och skam att Maud Olofsson inte längre är vice statsminister,
men jag överlever. Dom fick i alla fall makten.
Något som jag däremot inte kan greppa är att SD är med i
riksdagen! Jag är inte förvånad, men jag är fasiken inte glad!
Skäms väljare, skäms åsiktstagare och skäms media som
gång på gång ger dom en massa uppmärksamhet!
Det är nämnligen svårt för främlingsfientliga partier att ta sig
någonstans utan uppmärksamhet. Det är därför dom är ute
på gator och hojtar budskap, det är därför en partimedlem
ristade in ett hakkors i sin egen panna och skyllde på
invandrare. Och Mediauppmärksamhet har dom fått, gott om
det. Själv ville jag ha så mkt info jag kunde få och beställde
hem deras infopaket ifrån deras hemsida. INTE IMPONERAD.

Men det finns ett sätt du och jag kan bekämpa dom. Utan att
sänka oss själva och utan att rista in hakkors:
Var stolt över att du är svensk.
Låt inte Sverigedemokraterna kalla det sitt land.
Dom valdes ca fem procent av befolkningen, vi andra 95% då?
Är vi mindre svenska, ska vi skämmas för att det finns en
minoritet svenskar som ogillar invandrare och sluta kalla oss
svenska?
Jag ska tala om med stolthet att jag är svensk.
Jag vill att alla andra som bor i vårt falukorvsland också gör det.
Du är svensk vare sig din mamma kommer ifrån Kina, Lidköping,
New York, Kongo, You name it.
Jag ska inte låta SD ta ifrån mig min rättighet att vara stolt över
att 95% av mitt land inte är främlingsfientligt.

Och nu ska vi lyssna på Kent för att poängtera det.
Kent – Sverige
(Spotifylänk, för denna fantastiska låt finns bara remixad och som
live-version på youtube.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0