FFF

Jag är trött idag. Jättetrött med fötter som vill bli avkapade ifrån
kroppen och aldrig någonsin se ett par klackar någonsin igen.
Trött med änglar som hjälper en att släpa sig fram den sista
biten och som erbjuder mig sina converse-kängor. Dom där
skorna är förövrigt det vackraste jag sett på hela dagen, förutom
sängen som dom andra två bäddade utan att jag hade en aning
om det. 

Änglar med vingar med glitterstenar. Extra mycket glitterstenar.

Sånna finns det få av. Jag har flera. Och det är tur. Jag klarar
mig så jävla dåligt på egen hand. Jag är smart och duktigt på
att vara ensam, men faktum är att idag är inte rätt dag att ta itu
med mina brister. Och säger du åt mig att ta itu med några brister
så vägrar jag. Det är säkert också en brist. Men som jag sa förut,
idag är inte rätt dag. Jg ska ta allt det där positiva, och lösningarna
och energin som jag förjäves skulle kunna försöka skapa något
med idag och lägga i en låda. En fin låda.
Den får stå bredvid min säng och så ska jag öppna den imorgon.
För imorgon ska jag ta itu med en brist och jag ska ändra lite, bara
i kanten. Inte så mycket, men lite?

Den där lådan, den fina lådan. Den kan vi vänta med tills imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0