Jag gillar inte telefoner.

Jag är nyklippt i håret. Nyfärgad också. Min frisör är underbar. <3
Jag har varit upptagen. Minst sagt. Hur stavar man upptagen med
fem bokstäver? P-L-U-G-G. Hade fyra (eg fem) prov denna vecka.
FYRA!! Kör, Historia, (andra delen av min tenta..) Kulturhistoria
och matte. Missade andra delen av tentan, men jag har en
fantastisk lärare som låter mig göra den på onsdag. Är oendligt
tacksam. Matten missade jag visserligen också eftersom jag
vaknade när mitt tåg gick imrgn, det var inte mkt att göra åt
saken tyvärr. Jag kommer till skolan i tid för att gå och lägga mig
på soffan och sova en extra timme. Mkt skönt. Sedan bär det av
till Norrköpings Konstmuseum för att kolla på Halmstadsgruppen.
För er som inte vet vad Halmstadsgruppen är det ett gäng
manliga målare på tretiotalet som målade surrealistiskt. Eftersom
surrealismen är min absolut favoritstil när det kommer till konst
var det jättecoolt. Riktigt superjättecoolt verkligen. Anledningen
till varför jag är så förtjust i just surrealismen beror nog på att
man hamnar inne i målarens fantasi och kommer så nära inpå.
Man får liksom en fascinerande inblick i just den människan. Jag
tycker att det är riktigt häftigt när någon kan avbilda ett landskap
eller en människa in i minsta detalj också, men det säger mig inte
så mkt. Det blir ett landskap eller människa med ett budskap, men
jag tycker det är rätt tråkigt. Vackert men tråkigt.

Dagen fortsätter och när skolan är slut för veckan så visar
Md-eleverna sin klädkollektion. Endel lite tråkigt, men mkt som var
riktigt snyggt och nyskapande också. Diskuterar med jättefina Kajsa
om hur bra vi skulle vara på att skapa kläder ihop. Även om vi inte
har rätt olika stil så tänker vi rätt lika när det kommer till fashion.
Vi håller ju båda på med att skapa smycken :P

Eftermiddagen fortsatte och Kajsa och jag hamnade på myrorna.
Kajsa hittade en jättecool topp. Den var för liten för henne, men
perfekt på mig, så jag har på den i skrivande stund. Från H&M från
början. Den är galet snygg. (Jag ska lägga upp bilder under dagen.)
Hon hittade galet coola ätpinnar också. Rosa och formade som hjärtan.
Två par. Båda införskaffade^^ Jag hittade en väldigt söt rosa elefant i
porslin också. Den bor i mitt rum numera :)

Dagen slutade med en burk Ben och Jerrys. Det blev bra.
Detta är ett långt inlägg. Men vissa dagar är extra händelserika. :)

Jag har faktiskt varit och shoppat med Sofie också. Och då träffade vi
en gubbe som talade om för oss att han inte gillade telefoner.
Efter en stressfylld vecka där många gått i bitar (bland annat jag) så
var det underbart att bara få skratta som en galning.

Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0