En uppdate (för att tala ren svengelska)

Varför söver de en inte när dom ska ta blodprov? Jag HATAR blodprov!!!! Men så har det inte alltid varit, jag hade inga problem med som yngre. Nej, problemen började efter att jag blev JÄTTEsjuk och lades in på sjukhus (på Kreta av alla ställen. Ni som vet bakgrundshistorian till varför just där kan tycka det är jätteroligt, men beskriv det inte om ni kommenterar tack!) Dom tog 40 blodprov på en dag, det räkte för att jag aldrig någonsin ska ta ett blodprov igen frivilligt. Det är lika mkt ångestpanik varje gång. Blä, det är bland det värsta jag vet och det har jag gjort idag. Usch!

Men nu försöker jag bli lite positiv!
Jag har överlevt mina första två dagar som vegetarian. (Woho!) Jag lagade morotsbiffar igår, vilket var väldigt gott och ni ska få receptet. Blev hungrig inatt och drömde ofrivilligt om att äta kött när jag inte kunde sova. Jag har legat och vilat två gånger idag. När jag vanade efter två timmars sömn mitt på dagen var jag vansinnigt godissugen men insåg att allt innehöll gelatin. T.o.m Marsmallows!! Jag är grymt besviken :(

För att motverka besvikelsen tog jag en vända ner på stan. Ville hemskt gärna ha med mig någon ner eftersom jag är ovanligt sällskapssjuk, men fick gå själv. Aja, man kan ju inte alltid få som man vill :)
Köpte en kokbok på Lagerhaus (finns inte på hemsidan) om fisk och skaldjur. Men innan så köpte jag glass på Bosses, den första för i år. Det var gott och precis vad en trött och blodbestulen Malin behöver :) (För er som inte vet vad Bosses är, så är det ett ställe som säljer hemgjord glass i sommarmånaderna här i Linköping.)

Imorgon ska jag till Norrköping och vet inte riktigt vad jag ska hitta på där. Men får se, skicka ett sms till mig om du vill ses där. Kram på er sötnosar <3


Kommentarer
Postat av: Victoria

Fin blogg, Malin. Jätte fin bakgrund. You colour life!

2010-04-08 @ 21:49:33
URL: http://victorygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0