Argh Matey!

Pirater är coola. De dyker upp ifrån ingenstans, har pistoler, kan ha en papegoja på axeln, tar vad dom vill ha och tar ingen skit ifrån någon. Sån vill jag bli. Jag ska bli piraten Malin
Jag vill ha frihet och är det någon som är så fri som en pirat?
De har havet och ett skepp och snygga kläder.
Min frihet är nära, så nära att jag nästan kan nudda vid den. Tänk om jag inte får den?
Men nej så kan jag inte tänka, pirater kan ju inte tvivla på sig själva, då skulle dom aldrig våga sätta sig i farliga situationer eller uppleva spännande äventyr.
Nej, min frihet kommer bli min, och den blir min snart!
Tills den dagen nöjer jag mig med att klä mig som en pirat.
Igår var jag med Freddan på stan, på Gina tricot hittade jag två perfekta piratskjortor.
Tyvärr är skattkistan rätt tömd, jag har plundrat den lite för många gånger.
Vilken väljer jag, röd eller blå? Vi får se imorgon.
Det spelar ju inte så stor roll egentligen, jag har gott om tid att bli pirat på.
Och till den dag piraten Malin strövar fritt på gatorna så kommer det finnas en äkta knallpulvepistol i min handväska.




Femton gastar på död mans kista.. Ååååh en flaska med rom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0