Fire Walk With Me

Jag är livrädd. Det är tjugo minuter sen jag slutade titta, men
adrenalinet har inte gett sig än. Skräckblandad förtjusning ger
en ett udda leende på läpparna. Du vill inte se alls, men du kan
inte titta bort.

Ungefär så beskrivs Twin Peaks bäst. Det är värre än en
skräckfilm och bättre än den mest välspelade film du kan tänka
dig. Du sugs in den lilla värld som är Twin Peaks och du kommer
inte hur du än gör komma ta dig ifrån den. Inte förrän serien är
slut och kanske inte ens då. Jag kan ju inte säga de, jag har ju
inte sett klart den ännu. Rys den är bra.



Jag önskar att jag var bra på att göra beskrivningar, kortfattade
beskrivningar, men det är jag inte. Jag gör det så enkelt som
möjligt för mig: Laura Palmer (bilden) har blivit mördad och det är
mycket mer komplicerat att klara upp fallet än vad det verkar.

Se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0